Konsantre olmaya yarayan beyin gıdaları


Odaklanmanız, konsantreniz ve hafızanız güçlenir, dikkat süreniz uzar ve beyniniz daha iyi çalışır. Nasıl mı? Bu besinleri tüketirseniz eğer...
Ginseng, BalıkMeyveler, Kafein
Ama acaba gerçekten işe yarıyorlar mı? Kuşkusuz her geçen yıl yaşlanıyoruz, elbettevücudumuz da bizimle birlikte yaşlanıyor. Fakat sağlıklı bir beyne sahip olma şansımızıartırabiliriz ve bunu sadece beslenmemize ''akıllı'' yiyecekler ve içecekler ekleyerek yapabiliriz.
Kafein Sizi Uyanık Yapar
IQ''nuzu anında  yükseltecek ve sizi daha zeki yapacak sihirli bir değnek yok, ama kafein gibi bazı maddeler size enerji vererek odaklanıp konsantre olmanıza yardımcı olabilir. Kahvede,çikolatadaenerji içeceklerinde ve bazı ilaçlarda bulunan kafein kulağınızın dibinde uyan borusu çalar, ancak etkileri kısa sürelidir. Fakat fazlası zararlı olabilir.Kahveyifazla kaçırırsanız, huzursuz ve gergin olursunuz.
Şeker Dikkati Yükseltir
Şeker beynin sevdiği bir yiyecektir, ama bildiğimiz şeker değil, glikoz. Yani vucudunuzun yediğimiz şekerlerden ve karbonhidratlardan çıkardığı bir madde. İşte bu yüzden bir bardak tatlı bir şey içmek kısa süreliğinize hafızanızı, düşünme sürecinizi ve zihinsel becerilerinizi güçlendirir.
Ne var ki biraz fazla tüketildiğinde hafıza da dahil olmak üzere geri  kalan her şeyinizle birlikte, performansı düşürür. Şekere fazla yüklenmeyin ki kilo almadan hafızanızıgüçlendirmeye devam etsin.
Kahvaltı Beyninizin Yakıtıdır
Kahvaltıyı atlamak mı istiyorsunuz? Araştırmaların bulgularına göre kahvaltı yapmak kısa süreli hafızayı ve dikkati geliştirmektedir. Okullarda, kahvaltı yapan çocuklar kahvaltıyapmayan çocuklardan daha başarılıdır.  Araştırmacıların beyin gıdaları listesinin başındayüksek lifli tam tahıllar, sütürünlerive meyveler bulunmaktadır. Sadece aşırı yemeyin yeter; araştırmacılar ayrıca yüksek kalorili kahvaltıların konsantrasyonu azalttığını da bulgulamıştır.
Balık Beyne İyi Geliyor
Zeka patlaması yaşamak için iyi bir protein kaynağı balıktır; beyin fonksiyonları vegelişimi açısından çok faydalı olan omega 3, yağ asitleri açısından zengindir. Bu sağlıklıyağlar inanılmaz bir beyin enerjisi verirler: omega 3 yağ asitleri açısından zengin bir beslenme daha az bunama ve felç  riskleriyle; daha yavaş zihinsel çöküşle bağlantılıdır ve siz yaşlandıkça hafızayı güçlendirmede önemli bir rol oynayabilir. Beyin ve kalp sağlığı için haftada iki kez balık yiyin.
Fındık Fıstık ve Çikolatadan Kendinize Günlük Bir Doz Hazırlayın
Çekirdekler, fındık fıstık gibi kuruyemişler, iyi bir antioksidan E vitamini kaynağıdır, bu vitamin siz yaşlandıkça bilişsel yeteneklerinizde daha az gerileme olmasıyla ilişkilidir. Siyah çikolatanın çok güçlü antioksidan etkisi  vardır. Ayrıca odaklanmanıza ve konsantrasyonunuza yardım eden kafein  gibi sağlıklı uyarıcılar içerir.
Bu tip gıdaların faydalarını aşırı kaloriyağ veya şeker yüklenmeden  görmek istiyorsanız, bunlardan günde bir avuçtan fazla tüketmeyin.
Avokadolar Ve Tam Tahılları Unutmayın
Vücuttaki her organ kan akışına bağlıdır, özellikle kalp ve beyin. Tam tahıllar ve avokado gibi meyveler açısından zengin bir beslenme, kalp damar hastalıkları riskini  azaltarak kötü kolesterolü düşürür. Bu durum damarlarınızdaki plaka oluşum riskini azaltarak, kan akışınızıgüçlendirir; böylece beyin  hücrelerini harekete geçirmenin basit ve lezzetli bir yolunubulmuş olursunuz.
Mısır patlağı ve tam buğday gibi tam tahıllar ayrıca günlük E  vitamini ve besin lifi ihtiyacınızkarşılar. Her ne kadar avokadolarda yağ bulunsa da, bu tekli doymamış yağ sizin için iyidir, çünkü sağlıklı kan akışınıza katkıda bulunur.
Yabanmersini Besin Deposudur
Hayvanlar üzerine yapılan araştırmalar yabanmersininin beyni oksidatif stresten koruduğunu ve Alzheimer hastalığı veya bunama gibi yaşa bağlı hastalıkların etkisini azaltabileceğini göstermektedir. Araştırmalar ayrıca yaban mersini açısından zengin beslenmeninyaşlanmakta olan farelerin öğrenme kapasitelerini, motor becerilerini geliştirdiğinigöstermektedir. Öyle ki yaşlı fareler beyin kapasitesi açısından genç farelere yetişmektedir
Bu yazı counter kişi tarafından okundu.

0 yorum: