14.05.2013

Şöbiyet tarifi

Malzemeler:

1 yumurta 
1/2 çay bardağı sıvı yağ 
1 çay bardağı maden suyu
1 yemek kaşığı sirke 
çok az tuz 
2,5 su bardağı un

Açmak için: 
nişasta

Üzeri:
 

190 gr. tereyağ

İçi İçin: 

1,5 su bardağı süt 
2 yemek kaşığı irmik
dövülmüş Antep fıstığı

Şerbet Malzemeleri:

2,5 su bardağı toz şeker
2 su bardağı su 
1 tatlı kaşığı limon suyu

Yapılışı: 

Ben ilk olarak irmikli harcı pişirdim ve soğumaya bıraktım. Daha sonra hamuru yoğurmaya başladım. Bütün malzemeleri karıştırıp özlü bir hamur yaptım. 10 bezeye böldüm ve yarım saat dinledirdim. Bezeleri unla  pasta tabağı büyüklüğüne açtım. Aralarına 1'er yemek kaşığı nişasta serptim ve üst üste getirdim. 10 taneside üst üste gelince tekrar merdaneyle açtım. 8 cm'lik kareler olacak şekilde kestim.  

İçlerine irmikli harç koyup ve fıstık serptim. Üçgen kapatıp yağlanmış tepsiye dizdim. Yağı eritip kaynattım. Tatlının üzerine gezdirdim. 180 derecedeki fırına verilip pembeleşene kadar pişirdim. Bu arada hemen şerbeti ocağa koydum. kaynadıktan sonra 10 dakika kaynattım. Sıcağa yakın ılık şerbet ılık tatlının üstüne gezdirilip. Şerbeti çekene dek üstüne tepsi kapa

Related Posts

Şöbiyet tarifi
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.

1 yorum:

Tulis yorum
avatar
15.05.2013 22:22

En güzel şerbetli tatlı. Bayramlarda, davetlerde sıkça yapmayı tercih ediyorum. :) Ellerinize sağlık.

Reply