18.12.2012

Adım adım kuru patlıcan dolması tarifi

Malzemeler
Kuru Patlıcan (1 dizi)
Patlıcan (1 adet)
Domates (1 adet)
Soğan (1 adet)
Kabak (1 adet)
Fasulye (2-3 adet)
Pirinç (1 çay bardağı)
Çarliston (1 adet)
Taze Nane (1 tutam)
Nar ekşisi (2 çorba kaşığı)
Salça (1 çorba kaşığı)
Ceviz (1 çorba kaşığı)
Kırmızı Biber (1 adet)
Sarı Biber (1 adet)
Sarımsak (4 diş)
Su (1 litre sıcak su)
Şeker (1 tatlı kaşığı)
Tuz (1 tatlı kaşığı)
Karabiber (1 tatlı kaşığı)

Püf Noktası
Kabakların kabuklarını soymamanız tavsiye edilir. Patlıcanların dağılmaması için ağızları tencerenin dibine dönük bir şekilde dizilmesi önerilir.
Adım Adım Pişirme

1-
Bir tavaya yarım litre suyu dökün. Bir dizi kuru patlıcanı içine atın ve yumuşayıncaya kadar yaklaşık 10 dakika orta ateşte kaynamaya bırakın.

2- Dolma içinin hazırlığı: Bu sırada 1 adet soğanı küp küp doğrayın ve büyük çukur kaba koyun. 4 diş sarımsağı, 1 adet havucu, 3-4 taze fasulyeyi, 1 adet domatesi, 1 adet çarlistonu ve renkli biberleri küçük küpler şeklinde doğrayın. 1 adet patlıcanı ve 1 adet kabağı kabuklarını soymadan çok küçük küpler halinde keserek kaba ekleyin. 1 tutam nane ve 1 çorba kaşığı cevizi küçük küçük doğrayın. Hepsini çukur bir kaba boşaltın. 1 çay bardağı pirinç, 1 tatlı kaşığı şeker, 1 tatlı kaşığı tuz, 1 tatlı kaşığı karabiber, 1 çorba kaşığı salça ve 2 çorba kaşığı nar ekşisini de ilave ederek iyice karıştırın.

3- Kaynayıp yumuşamış olan patlıcanları soğuk suyun altında yıkayın, süzün ve ayrı bir tabağa alın.

4- Kuru patlıcanların içini hazırladığınız malzeme ile doldurun ve tencereye dizin. Üzerine bir kase (yaklaşık yarım litre) sıcak su dökün. Tencerede kısık ateşte 30 dakika pişirin.

Related Posts

Adım adım kuru patlıcan dolması tarifi
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.