16.02.2010

Çay nasıl demlenir

Çay nasıl demlenir hanımlar çayı nasıl iyi demleriz diye dergilerden sağdan soldan bir araştırma yaptım ve çay nasıl demlenir şu şekilde bi sıralama yaptım.
  • Çay kapalı ambalajda muhafaza edilmeli.
  • Çay demlemek için kireçli klorlu su değil temiz su kullanılmalı.
  • Porselen demlik tercih edilmeli.
  • Demlik önceden ısıtılmalı.
  • Su tam kaynama noktasında iken hemen alınıp demliğe aktarılmamalıdır.
  • Demliğe aktarırken kaynamanın durması,100 dereceden bir kaç derece aşağıda olmasına dikkat edilmelidir.
  • Çaydanlıkta kaynar suyun ateşi kısılarak demlik çaydanlığın üstüne oturtup ve dem kaynatılmamalı.
  • Çayın demleme süresi yabancı çaylarda 5-7 dakika türk çaylarında ise 10-15 dakikadır.
  • demlenen çay yarım saat içerisinde içilmelidir.
Evet bayanlar yukarıdakileri okuduktan sonra bu çay demlemede ne zormuş demeyin iyi bir çay tiryakisi iseniz bunlara katlanacaksınız afiyet şeker olsun herkese.

Related Posts

Çay nasıl demlenir
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.

4 yorum

Tulis yorum
avatar
22.02.2010 13:33

BİR TRABZONLU OLARAK HELE DE ÇAY FABRİKASINDA KALİTE TEMSİLCİLİĞİ YAPAN BİRİ OLARAK HEMEN CEVAP YAZMALIYDIM SANA ENGEL OLAMADIM KENDİME.. İYİ BİR ÇAYI ETKİLEYEN EN BÜYÜK ETKEN ÇAYIN KALİTESİ VE SUDUR. BAHSETTİĞİN GİBİ PORSELEN DEMLİK OLMAZSA OLMAZLARDAN OLUP DEMLEME SÜRESİ DE ÇAY İÇİN OLDUKÇA ETKİLİDİR.

PAYLAŞIMIN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER CANIM... SEVGİLER

Reply
avatar
19.03.2010 12:31

Kız,
burasını "Temiz demlik içine 5 bardak için bir çay kaşığı dolusu çay konularak ılık su ile yıkanmalıdır." düzelt.

Ağbeyin gereksiz.

Mesajımıda sil.

Reply
avatar
22.09.2010 22:56

Bende birinin tavsiyesi üzerine ben iki yildir cayi soguk demliyorum.Böyle demleme bizim cok hosumuza gidiyor.
Yani caydanliga soguk su demlige soguk su ve cay atip orta isida kaynamasini sagliyorum.Cay alttaki suyun kaynamsindan olusan buharla demleniyor.Tabiki diger usulden ocakta daha uzun kalmasi gerekiyor.
Bu tarzda demledigim cayi baskasina anlattigimda su soru ile karsilasiyorum.Ee soguk olmuyormu?
Cevap kesinlikle hayir..
Selamlar sevgiler

Reply
avatar
24.09.2010 10:23

serap bu tip demlemeyi ilkkez duyuyorum deneyeceğim paylaşım için teşekkürler

Reply