16.02.2011

Evimizde mantar nasıl üretiriz?

Evinizin bir köşesinde, saksıda çiçek yetiştirir gibi tamamen organik kayın mantarı yetiştirebilirsiniz..

Ankara da Tarım markası ile organik kayın mantarı üretimi yapan 4M Gıda Tarım Ltd.Şti. üretim müdürü M.Ramazan Arıkan evde mantar yetiştirilebilen hoby üretim kiti geliştirdi.
Satışa sunulan hoby üretim kitini alarak evinizin bir köşesine saksı gibi koyarak üretim yapılabiliyor.Tamamen organik
malzeme ile hazırlanan kitlerden 1 hafta içinde mantar vermeye başlıyor..10 litrelik bir kitten yaklaşık 6 ay boyunca 4 kg mantar üretebiliyorsunuz..Hoby mantar üretim kitinin satış fiyatı ise 10 tl..şirket Türkiyenin her yerine kargo ile istediğiniz sayıda hoby kiti gönderebiliyor..
İstiridye ve yaprak mantar olarakta bilinen kayın mantarı , doğal kokusu, lezzeti ve zirai ilaç kullanılmadan organik şartlarda üretilmesi ile dikkat çekiyor..
Kayın mantarı potasyum, bakır, kalsiyum ve fosforun yanı sıra B, D, P ve K vitaminleri açısından zengindir. Doğada çok az sayıdaki besinde bulunan D vitamini kayın mantarında bulunur. İçerdiği demir açısından kansızlığa iyi gelir. İçerisinde çok az şeker ve yağ vardır, kalorisi düşüktür. Protein açısından zengindir. Kandaki kolesterolü düşürür.Kalp ve damar hastalıklarına iyi gelir.
Bağışıklık sistemini güçlendirir. Sakinleştirici özelliği vardır.Gözlere iyi gelir Doğal bir antioksidandır. Bedensel ve zihinsel gelişim için yararlıdır Şeker, karaciğer ve böbrek hastalarının tüketmesi gerekir.

Related Posts

Evimizde mantar nasıl üretiriz?
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.