16.02.2011

Şanlıurfa'nın ünlü şıllık tatlısı tarifi

Şanlıurfa yöresine ait şıllık tatlısı hem görüntüsü hem de lezzetiyle çok farklı bir tatlı ismini çok duymuştum yapmadım ama size netten alıntıladığım bir tarifi veriyorum.

Malzemeler:
2 su bardağı un
300 gr. ceviz içi
600 gr. şeker
3 yemek kaşığı sade yağ
Yapılışı: Derin bir tencerede 2 su bardağı un, 4 bardak su ile hamur kıvamına gelinceye kadar elle çırpılır. Sacın altı yakılır, hamurların yapışmaması için yüzeyi yağlanır. Hazırlanan ekmekler sayılarak iki kısma ayrılır. Bir tepsiye ilk yarısı üst üste serilir ve ceviz dökülür. Sonra ikinci yarısı da üst üste serilir ve bıçakla baklava dilimi halinde kesilir.
Hazırlanan şurup sıcak olarak hamura dökülür ve üzeri örtülerek 10 dakika beklenir. Sıcak olarak tepsiyle servis yapılır.

Related Posts

Şanlıurfa'nın ünlü şıllık tatlısı tarifi
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.

1 yorum:

Tulis yorum
avatar
16.02.2011 11:56

Ellerine sağlık ben de adını çokca duymuştum ama hiç denememiştim.

Sevgiler,
Evren

Reply