20.07.2010

Frenk üzümlü ve bezeli pasta tarifi

Malzemeler:

100 gr. tereyağ 
100 gr. şeker 
bir paket vanilyalı şeker 
2 yumurta 
bir fiske tuz 
200 gr. un 
2 tatlı kaşığı kabartma tozu 
300 - 400 gr. frenk üzümü 
beze: 3 yumurta akı ve 150 gr. şeker (ben 2 yumurta akı ve 80 gr. şeker kullandım) 
Fırını 180 C’ye ısıtın.

Hazırlanışı:
Tereyağ ve şekeri yumuşayana kadar çırpın. Yumurtaları teker teker ekleyin. Her yumurtadan sonra iyice özleşene kadar çırpın. Un, tuz ve kabartma tozunu birlikte eleyip, hamura karıştırın. 
26 cm.’lik kelepçeli kalıbı yağlayın (ben dikdörtgen bir kalıp kullandım), hamuru düzgünce yayın. Üzerine frenk üzümlerini serpiştirin. Meyveler fırında oldukça su salıyorlar. Suyunu çekene kadar, yaklaşık 40 - 50 dakika, fırının orta telinde pişirin (daha da uzun sürebilir). 
Yumurta aklarını kar yapın. Şekeri yavaş yavaş akıtarak, çırpmaya devam edin. Keki fırından çıkarıp, bezeyi dilediğiniz gibi üzerine yayın. Fırının ısısını 225 C’ye yükseltin. Tekrar 5-10 dakika kadar, en alt telde pişirin. Bu süre içinde fırının başından ayrılmazsanız iyi olur. Beze çabucak yanabiliyor. 
Mutfak tezgahında soğutun.
ALINTI

Related Posts

Frenk üzümlü ve bezeli pasta tarifi
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.

2 yorum

Tulis yorum
avatar
21.07.2010 19:28

Harika görünüyor. Bir gün denemek isterim. Sevgiler...

Reply
avatar
22.07.2010 17:09

hımmm ellerine sağlık haytım değişik bit tarif en kısa zamanda deniyeceğim sevgilerimle

Reply